Kik legyenek a céges nyelvi képzés résztvevői?

Céges nyelvi képzések résztvevőinek kiválasztása - Juventus blog

A céges nyelvi képzés elengedhetetlen eleme egy vállalat dinamikájának és a sikeres fejlesztésnek. Használható nyelvtudás nélkül ma már lehetetlen helytállni a globalizált üzleti környezetben.

A nyelvoktatás eredményességének záloga pedig éppen az, hogy a megfelelő kollégák, kulcsszereplők nyelvtudását fejlesszük. Vegyük sorra, hogyan érdemes kiválasztani a céges nyelvi képzés résztevőit és a jelentkeztetés szempontjait!  

 

 1. Nyelvi szint

A céges nyelvi képzés résztevőinek kiválasztásához első lépésként a vállalatoknak ismerniük kell munkatársaik nyelvi szintjét, ezen megbízható képpel rendelkezni a beszédkészségről, az írás, olvasás és beszédértés szintjükről.

Kiemelten fontos azonosítani a magas szintű nyelvhasználókat, hiszen az ő nyelvtudásuk kevesebb órával, rövidebb képzésekkel kiváló megtérülést hozhat.  Az alacsonyabb szinten lévők ugyanakkor többet fognak profitálni a nyelvtanulásból, értékesebbé válnak a szervezet számára.  

A munkavállalók szintjének vizsgálata lehet egy gyors folyamat, ha van megfelelően összeállított szintfelmérőhöz hozzáférésed. A Juventus Language Groupnál évente több mint 3000 szintfelmérést végzünk saját szintfelmérő rendszerünk segítésével, és nagyon sok energiát fektetett a képzési csapatunk abba, hogy jól mérjünk minden nyelvi szinten.  

 

2. Pozíció

Második lépésben előtérbe állíthatók azok a pozíciók, ahol leginkább szükség van a nyelvtudásra, így ezek közül a munkatársak közül a leghasznosabb kiválasztani a nyelvoktatásba meghívottak körét.

Többnyire az ügyfélkapcsolatokban, értékesítésben, marketingben dolgozók nyelvi képzése térül meg leginkább, de előfordulhat más, erős nyelvi kompetenciákat igénylő munkaterület is, amelyen dolgozók közül kikerülhetnek a céges nyelvi képz résztevői.

Nehéz döntés kizárni a nyelvi képzésből azokat, akiknek a munkájához nem szükséges nyelvtudás, mert a képzés számukra is elkötelezettséget, jutalmazást, motivációt jelenthet, illetve a későbbi szélesebb karrierlehetőségek miatt itt is találunk olyat, akinél kiváló befektetés lehet a nyelvi képzés.  

 

3. Földrajzi elhelyezkedés

Meghatározhatja a céges nyelvi képzésre jogosultak körét a földrajzi elhelyezkedés is. Egy nemzetközi összetételű központban elengedhetetlen a nyelvi fejlesztés, ahogy regionális, többnyelvű csapatok esetében is.

Amióta online órák és digitális nyelvi eszközök is elérhetők a nyelvi programokban, a különböző telephelyek vagy akár országok dolgozói egyformán és gazdaságosan bevonhatók a nyelvi képzésbe.  

 

4. Az üzleti célok

Nagyon fontos meghatározni azokat a konkrét üzleti célokat, amelyek elérését a nyelvi képzési programok segítik. Például, ha a vállalat célja az új nemzetközi piacokra való terjeszkedés, akkor a nemzetközi értékesítésben és marketingben részt vevő dolgozókat kell bevonni a céges nyelvoktatásba.

Ha az ügyfélszolgálat fejlesztése a cél, akkor az ügyfélszolgálati munkakörben dolgozó alkalmazottak profitálnak a legtöbbet a nyelvi képzési programból. Fontos hozzátenni, hogy a nyelvi képzés tananyagát és tematikáját is érdemes összehangolni az üzleti célokkal.

Itt arra gondolok, hogy akkor lesz megtérülő befektetés a nyelvi képzés, ha az értékesítő kolléga az általános nyelvi fejlesztésen túl angol nyelvű értékesítési szaknyelvet is elsajátít és ami a legfontosabb, hogy olyan fejlett programokon vesz részt, mint egy angol értékesítési megbeszélést szimuláló tréning alkalom egy képzett nyelvtanárral.

Ugyanez igaz az ügyfélszolgálatosra is, aki pedig panaszkezelő emaileket és support telefonokat gyakorol egy nyelvi trénerrel.   

Nagyon gyakran üzleti cél még a munkaerőmegtartás, ahol a nyelvi képzést juttatásként biztosítják, céges nyelvtanfolyamok, e-learning platformok, vagy kihelyezett tanfolyamok révén. A képzéseknek előkelő helye van az employer branding stratégiában, azonban ne felejtsük el, hogy ha a dolgozóink igényeit szeretnénk kielégíteni ezzel, akkor tájékozódjunk előre, és semmiképpen ne spóroljuk meg az igényfelmérés lépését.

A céges nyelvi képzés résztevőinek kiválasztása után a képzési terv összeállításában nagyon nagy segítség, ha a kollégák igényei és céljai ismertek, és így garantált lehet az elégedettség.  

 

5. Költségvetés

Végül pedig, a vállalatok nagy dilemmája: a nyelvi képzési programjaik költségvetése.

Első körben a büdzsé meghatározása, majd a források az üzleti célnak megfelelő elosztása következzen. A vállalatok dönthetnek úgy, hogy a nyelvi képzést a magasabb szintű nyelvtudással rendelkező alkalmazottaknak biztosítja, mivel kevesebb órával, rövidebb idő alatt és változatosabban ki tudják használni a nyelvi képzési programot.

Dönthetnek úgy is, hogy az alacsonyabb nyelvtudással rendelkező munkatársakat is bevonják a céges nyelvi képzés résztevői közé, mert bár több képzésre lesz szükségük, de többet is fognak profitálni a nyelvi képzési programból.

Lényegében a büdzsé elosztásánál azt az elvet érdemes követni, hogy azokra a munkavállalókra kell összpontosítani, akikre várhatóan a legnagyobb hatást gyakorolja a céges nyelvoktatás, így maximalizálhatja a vállalat a megtérülést.  

 

Összefoglalva

A céges nyelvi képzés résztvevőinek meghatározása elengedhetetlen e programok sikeréhez. A vállalatnak olyan tényezőket kell figyelembe venniük, mint a nyelvtudás szintje, a munkakör, az üzleti célok és a költségvetés, amikor kiválasztják a megfelelő jelentkezőket nyelvi képzési programjukhoz.

A megfelelő előkészítéssel a szervezet biztosíthatja, hogy nyelvi képzés elérje a kívánt eredményt, és segítse az alkalmazottakat olyan nyelvi készségek fejlesztésében, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy sikeresek legyenek a globális üzleti környezetben. 

Tip: Tudj meg többet, olvasd el ezt a cikket is a céges nyelvi képzések szervezéséről: Tervrajz a vállalati nyelvoktatáshoz: 6 kérdés és válasz

 

Picture of Jászberényi-Király Krisztina
Krisztina Jászberényi-Király
ügyvezető
Kíváncsi vagy a nyelvi képzés újdonságaira?
We share all of the interesting news in our monthly newsletter.
Oszd meg ezt a cikket
További tartalmak
A group of friends at a coffee shop
Professional
Hogyan szólaljak meg bátran a munkahelyi szituációban?

Minden nyelvtanuló, aki élesben, üzleti környezetben használja a nyelvet, akár magas szinten is, zavarba kerülhet és leblokkolhat a kritikus pillanatban. Mire érdemes figyelni ilyen esetekben? Milyen praktikákat lehet bevetni, hogy kivágjuk magunkat ezekből a helyzetekből? Ha szeretnél ezekre a kérdésekre választ kapni, ha érdekel, hogy mi is az a bűvös kérdés, akkor a cikket neked ajánljuk.

Online nyelvóra és e-learning
Professional
A képzések 98%-a online: tapasztalatok az online nyelvóráról

2021-ben egy év alatt egy évtizedet ugrottak előre a felnőttképzés technikai lehetőségei, új időszámítás kezdődött a céges nyelvi képzésben is és élesben tesztelhettük, hogyan működik az online nyelvóra.

Juventus Language Group logo
Data protection overview

This website uses cookies to provide you with the best possible user experience. Cookies store information in your browser and perform functions such as recognising when you return to our website and helping our team understand which parts of the website are interesting and useful.