A késő esti nyelvórák más megközelítést igényelnek, mint a nappali órák. A lényeg, hogy a késő esti órák során dinamikusak, változatosak, játékosak legyenek a feladatok, hiszen az energiaszint ilyenkor alacsonyabb.
Hogyan tartsuk fenn a figyelmet?
1. Mozgás online is!
Mivel a tanulók egész nap ültek, az online térben is érdemes megmozgatni őket, hogy eltávolodjanak a képernyőtől. Pl.
– Állj fel, ha igaz! – Mondasz egy állítást, és ha igaz rájuk, fel kell állniuk a kamera előtt.
– Tárgykereső kihívás – Pl. hozz egy tárgyat a szobádból, ami kék és elmeséled, miért fontos neked.
2. Mini, pörgős feladatok
– Breakoutroom beszélgetések
– Villámkérdések – Pl. 60 másodperc alatt sorolj fel minél több szót, amely kapcsolódik a témához.
– Egy szó – egy mondat – Mindenki hozzászól, de csak egyetlen szóval!
3. Digitális interakció
Fontos, hogy ne csak hallgassanak, hanem aktívan kattintsanak, húzzanak, reagáljanak:
– Mentimeter, Kahoot vagy Quizizz kvízek
– Google Jotboard vagy más – interaktív táblákon feladat
– Reakció- és emoji-játékok – Pl. küldj egy emojit, ami kifejezi, mit gondolsz erről a kérdésről!
4. Rövid, kis egységekben tanítás, mivel este a koncentrációs idő rövidebb, így ajánlott:
– 10-15 perces blokkokra bontani az órát
– Váltogatni az aktivitásokat (hallgatás, beszéd, játék, írás)
– Nem túlterhelni a diákokat hosszú magyarázatokkal
5. Szórakoztató versenyeztető feladatok, pl:
Nyelvi versenyek: Ki tud gyorsabban válaszolni? Ki tud több szót alkotni adott betűkből? stb.
Memória játékok, amelyek segítenek szókincset tanulni, de játékos módon.
6. Energiapótlás és motiváció
El ne feledkezz a bemelegítandről az óra elején, hogy mindenki kicsit felébredjen
Dicséret és rengeteg pozitív visszacsatolás, mert este már mindenki kimerült
Így még az esti órák is energikusak és élvezetesek lehetnek! Ti milyen módszereket használtok?



