A modulok végén modulzáró vizsgát kell tartani. A modulok lehetnek 30, 40, 50 vagy 60 órásak.
Az utolsó előtti alkalommal írásbeli tesztet kell írniuk a nyelvtanulóknak. Itt az oktató a tanultak alapján és a csoporthoz illeszkedő szinten, módon és terjedelemben írásban kéri számon a tanultakat. Javasolt teszttípusok lehetnek:
- Szövegértés igaz-hamis állításokkal
- Nyelvtani teszt, feleletválasztós tesztek
- Irányított fogalmazás, pl. E-mail írás üzleti témában
Az utolsó órán szóbeli tesztre kerül sor. A csoport vagy egyéni nyelvtanuló igényeihez, habitusához passzoló szóbeli vizsgát kell tartani, amit szintén a tanár állít össze. Elemei lehetnek:
- Kötetlen beszélgetés, társalgási témák
- Előre megadott szóbeli tételek, témák
- Pármunka, szituációk megoldása felkészüléssel
- Munkahelyi helyzetek eljátszása pl. tárgyalási gyakorlat, mini prezentáció, érvelés
- Játékos feladatok vagy verseny
- Hallás utáni szöveg megértése
Értékelés
- Írásbeli és szóbeli vizsgaeredmények rögzítése százalékosan a jelenléti ívre.
- Haladási napló részletes kitöltése, ezen belül: célelérés közös kitöltése, elégedettség kitöltetése a résztvevőkkel.
- Jelenléti ív és haladási napló leadása a nyelviskolának 5 munkanapon belül.
100 vagy 120 óra után szintzáró vizsgát kell tartani, aminek a menete ugyanaz, mint a modulzáró vizsga esetében, azzal a különbséggel, hogy a tanárnak a KER rendszer szintjeihez (A1-C1) viszonyítva meg kell határozni, a nyelvtanuló elérte-e a következő szint követelményeit (a 4 készséget vizsgálva).
Üzleti és szaknyelvi képzésnél is meghatározható, hogy nyelvi szintet lépett-e a nyelvtanuló a tanult és megcélzott nyelvtudást figyelembe véve.