A modulzáró és a szintzáró vizsga

woman wearing white sweater

A modulok végén modulzáró vizsgát kell tartani. A modulok lehetnek 30, 40, 50 vagy 60 órásak.

Az utolsó előtti alkalommal írásbeli tesztet kell írniuk a nyelvtanulóknak. Itt az oktató a tanultak alapján és a csoporthoz illeszkedő szinten, módon és terjedelemben írásban kéri számon a tanultakat. Javasolt teszttípusok lehetnek:

  • Szövegértés igaz-hamis állításokkal
  • Nyelvtani teszt, feleletválasztós tesztek
  • Irányított fogalmazás, pl. E-mail írás üzleti témában

 

Az utolsó órán szóbeli tesztre kerül sor. A csoport vagy egyéni nyelvtanuló igényeihez, habitusához passzoló szóbeli vizsgát kell tartani, amit szintén a tanár állít össze. Elemei lehetnek:

  • Kötetlen beszélgetés, társalgási témák
  • Előre megadott szóbeli tételek, témák
  • Pármunka, szituációk megoldása felkészüléssel
  • Munkahelyi helyzetek eljátszása pl. tárgyalási gyakorlat, mini prezentáció, érvelés
  • Játékos feladatok vagy verseny
  • Hallás utáni szöveg megértése

 

Értékelés

  • Írásbeli és szóbeli vizsgaeredmények rögzítése százalékosan a jelenléti ívre.
  • Haladási napló részletes kitöltése, ezen belül: célelérés közös kitöltése, elégedettség kitöltetése a résztvevőkkel.
  • Jelenléti ív és haladási napló leadása a nyelviskolának 5 munkanapon belül.

 

100 vagy 120 óra után szintzáró vizsgát kell tartani, aminek a menete ugyanaz, mint a modulzáró vizsga esetében, azzal a különbséggel, hogy a tanárnak a KER rendszer szintjeihez (A1-C1) viszonyítva meg kell határozni, a nyelvtanuló elérte-e a következő szint követelményeit (a 4 készséget vizsgálva).

Üzleti és szaknyelvi képzésnél is meghatározható, hogy nyelvi szintet lépett-e a nyelvtanuló a tanult és megcélzott nyelvtudást figyelembe véve.

Illés Csilla
Illés Csilla
szakmai vezető, angol nyelvi tréner
Oszd meg ezt a cikket
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
További tartalmak
Céges nyelvoktatás szituációs gyakorlatokkal
Szakmai cikk
Szituáció vagy szimuláció? Beszédkészség-fejlesztés a nyelvtanár szemszögéből

Sokszor hangsúlyozzuk a kommunikáció központú nyelvtanítás és nyelvtanulás fontosságát céges nyelvoktatásban, ami nyilvánvalóan más tanítási eszközöket igényel, mint a hagyományos nyelvi képzés. Két, bizonyítottan hatékony módszert, a szituációs illetve szimulációs gyakorlatokat mutatom be most.

man in blue dress shirt standing beside woman in pink and white stripe dress shirt
Tanári munka
A Juventus módszertani irányelvei

A Juventus módszertani alapelvei, amelyek betartása a magas minőségű nyelvóra záloga. Tervezés, Módszertan, A nyelvóra menete, Extrák és Mérés, ezen pontok alapján összefoglaltuk a legfontosabbakat sorvezetőként a tanításhoz.