A 90 és 60 perces órák felépítésének összehasonlítása

Nyelvi órák felépítése a Juventus Language Groupnál

A nyelvi órák felépítése nagymértékben függ attól, hogy mennyi idő áll a rendelkezésedre. Értelemszerűen nem mindegy, hogy egy, vagy másfél órás tanóra megtartására készülsz.

Az alábbakban röviden összefoglaljuk, milyen szempontokat érdemes megfontolnod, az órák felépítésének tervezése során.

Hogyan használjuk hatékonyan a rendelkezésünkre álló időt a 60 perces órákon? 

  • A gondos tervezés elengedhetetlen, és az óra alatt fokozottabban kell figyelnünk az időkeretekre az egyes feladatoknál.
  • A 60 perces órák nagyon dinamikusak kell hogy legyenek, csak így lesznek hatékonyak.
  • Rövidebb ráhangoló es levezető szakaszt tervezzünk, a nyelvtani gyakorlás jórészt otthoni munkában valósuljon meg.
  • A tanulóval egyeztetve lehetőleg mindig adjunk házi feladatot.
  • A nyelvtani és a hosszabb hallott szövegértési feladatokra a 60 perces időkeret nem igazán ad lehetőséget, otthoni feladatnak viszont jól használhatóak.
  • Természetesen az elakadásokat megbeszélhetjük, akár egy-egy alkalmat tervezhetünk is a kurzusba, amikor nyelvtani visszatekintést, rendszerezést végzünk, de fontos, hogy megtartsuk a tanfolyam beszédcentrikus jellegét.

 

Hogyan néz ez ki a gyakorlatban?

Az alábbiakban az órák felépítéséhez nyújtunk segítséget

órák felépítése

A 60 perces órákra is érvényesek módszertani alapelveink

  • 100% célnyelv használat!
  • intenzív beszédkészség fejlesztés az órákon
  • tanár-hallgató beszéd aránya 20-80%
  • szövegfeldolgozásokat házi feladatban kapjanak, a kapcsolódó szókincs visszaellenőrzését a warm up-ba is beépíthetjük, illetve ezt a szókincset a nyelvi készségfejlesztés során is aktivizáljuk
  • munkahelyi nyelvhasználat fejlesztéséhez valós munkahelyi szituációk elengedhetetlenek
  • rendszeres mérés szóban és írásban egyaránt

Egységes tananyag

Kurzuskönyv: Angol és német digitális tananyagaink, egyéb nyelvekből a kurzusra kijelölt könyv, szaknyelvi tanfolyamra a kijelölt könyv + kiegészítő anyag, tanár saját forrásai

Nyelvtan: házi feladatnak adjuk – órán csak az elakadásokat tisztázzuk, illetve beépítjük az új nyelvtant a kommunikatív feladatokba. Javasolt: WaW mikrotanulás – online gyakorló feladatok otthoni és órai használatra.

WaW mikrotanulás alkalmazás
WaW mikrotanulás alkalmazás
Picture of Illés Csilla
Illés Csilla
szakmai vezető, angol nyelvi tréner
Oszd meg ezt a cikket
Subscribe
Visszajelzés
guest
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
JKKrisztina

A „meetingelő” belső óránk pontosan jelzi a 60 percet, a nyelvóránál nehezebb lehet tanárként átállni vagy váltogatni a 60 és 90 percet, nagy segítség ez a sorvezető. Köszönjük!

További tartalmak
Szakmai cikk
Módszertani gyakori kérdések – 1. rész

Talán már benned is felmerült, hogyan kezelj egy nem homogén csoportot, mit tegyél ha valaki túl domináns, vagy éppen nem mer megszólalni az órán. Késések és házi feladatok, rengeteg olyan téma, ami a céges nyelvoktatás sajátja. Ezeked dolgozzuk fel gyakori kérdések sorozatunkban.

Üzleti nyelvóra a Juventusnál
Szakmai cikk
Miből áll egy üzleti nyelvóra?

Az üzleti nyelv oktatása sok szempontból egészen más, mint az egyéb, általános nyelvtanfolyamok. Miközben a fő cél, miszerint a nyelvtanuló kommunikációs készsége az adott nyelven fejlődjön, szókincse bővüljön, ugyanaz, az üzleti nyelv oktatásának megvannak a maga sajátosságai.

Juventus Language Group logo
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.