A Juventus módszertani irányelvei

man in blue dress shirt standing beside woman in pink and white stripe dress shirt

Tervezés

Igényfelmérés, Célkitűzések, Órán kívüli tanulás támogatása

  • A megrendelt tanfolyamtípusnak megfelelő tananyag kijelölése a csoporttal egyetértésben és a résztvevők munkaterületéhez, nyelvi céljához igazított fókusz.
  • Az igényeknek megfelelő mennyiségű házi feladat feladása.
  • Nyelvgyakorlási ötleteket megosztása (podcast, weboldal, e-learning, video, film, applikációk, social events).

Módszertanunk

Irodai nyelvezet, Beszédközpontúság, Kevés nyelvtan, Változatosság, játékosság, szemléletesség

  • Munkahelyi, irodai nyelvezet tanítása, üzleti fókusz.
  • Közel 100% célnyelvi kommunikáció, magyar szó csak szükség esetén.
  • Beszédközpontúság. Minél több résztvevői megszólalás, beszédfejlesztő feladat, pármunka és szituáció. (A tanári beszéd aránya a lehető legkevesebb, max. az óra 20%-a)
  • Beszédfordulatok, mondatkezdő kifejezések gyakorlati alkalmazása.
  • Minimális nyelvtan, csak támogató szereppel.
  • Csak a megértést zavaró nyelvtani hiba, kiejtés javítása.
  • 90 perc alatt 5-6 feladattípus beillesztése, váltogatása. Játékok alkalmazása.
  • Vizuális segédanyagok (képek, internet, videók, stb.) alkalmazása, színes, szemléletes feldolgozás.

A nyelvóra jellemzői

Ráhangoló feladat, Revízió, Új anyag, Kommunikatív feladatok, Összefoglalás

  • Motiváció: Ráhangoló, bemelegítő játékos feladat, mely összefüggésben áll az óra tartalmával is.
  • Korábbi ismeretek: Rövid visszatekintés az előző órán tanultakra kommunikatív feladatokkal.
  • Új ismeretek elsajátítása a tematika szerint: célkitűzés, problémafelvetés, kifejezések megtanítása, gyakoroltatása párban/csoportban, önálló használat elősegítése.
  • Ellenőrzés-visszacsatolás: az új ismeretek feldolgozását követően az összefüggő gondolategységek részellenőrzése pl szerepjátékkal, szituációs és érvelési feladatokkal.
  • Sok pármunka (pl. vita, információkérés és nyújtás, konszenzusra jutás)
  • Összefoglalás: Levezető játékos feladat az óra tartalmával összefügésben.

Extrák

Motiváció és támogatás, Újszerű oktatási segédanyagok használata, innovatív szemlélet

  • Gátak feloldása, tippek-trükkök, amivel hatékonyabb lehet a nyelvtanuló.
  • Támogató kérdések, folyamatos visszajelzések a fejlődéssel kapcsolatban.
  • Nyitottság az új módszerekre, forrásokra (pl. applikációk, online feladatok, szókártyák, videók, stb.)

Mérés

Modulzáró vizsga, Szintzáró vizsga, Értékelés

  • Modulzáró vizsga írásban: nyelvtani teszt, íráskészséget, olvasott- és hallott szövegértést ellenörző feladatok.
  • Modulzáró vizsga szóban: kötetlen beszélgetés, adott üzleti témakör önálló kifejtése, szituációs gyakorlat.
  • Szintzáró vizsga, szintlépés vagy kommunikációs cél elérésének ellenőrzése.
  • Jelenléti ív és haladási napló, elégedettség kitöltetése, leadása.
  • A modul zárásakor személyes visszajelzés a résztvevőknek a teljesítményükről (miben látjuk a fejlődést, mire fordítsunk nagyobb figyelmet a továbbiakban).
Illés Csilla
Illés Csilla
szakmai vezető, angol nyelvi tréner
Oszd meg ezt a cikket
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
További tartalmak
Céges nyelvoktatás blended tréninggel.
Tréningek
Self-study. Hogyan tartsuk meg a motivációt?

Az egyéni tanuláshoz nagyon nehéz motivációt találni. Biztosan mindenki vágott már bele nyelvtanuló applikáció vagy e-learning használatába, az első nap még örömmel nyitotta meg, aztán szép lassan alább hagyott a lelkesedés.

Online nyelvóra és e-learning
Szakmai
A képzések 98%-a online: tapasztalatok az online nyelvóráról

2021-ben egy év alatt egy évtizedet ugrottak előre a felnőttképzés technikai lehetőségei, új időszámítás kezdődött a céges nyelvi képzésben is és élesben tesztelhettük, hogyan működik az online nyelvóra.